Про нас

Турбота про здоров’я – це найважливіша праця вихователя. Від життєдіяльності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра у власні сили.

     В.О.Сухомлинський

Історія нашого закладу дошкільної освіти

Херсонський Заклад дошкільної освіти № 1 міського управління освіти розпочав свою діяльність з 01 жовтня 1980 року. Загальна площа будівлі – 2490м.кв. На той час у закладі функціонувало 14 груп, 6 з яких були ясельними, 8 – для дітей молодшого, середнього та старшого дошкільного віку. Відкривала заклад Липчанська Єлизавета Іванівна, яка працювала завідувачем у 1980-1981р.р. Далі дошкільну установу очолила Реут Людмила Іванівна (1981-1982р.р.), потім – Тимощук Лариса Федорівна (1982-1986р.р.). З 1986 по 1992 рік завідувачем працювала Кац Лідія Михайлівна. У цей період (1991р.) ясла-садок отримав статус санаторного, у зв’язку з чим виникла необхідність переобладнання деяких його приміщень. Було відкрито 2 логопедичні групи. Директор доклала немало зусиль, для того, щоб у на першому  поверсі почало функціонувати оздоровчо-профілактичне відділення, до складу якого входили спортивна зала для лікувальної фізкультури та масажу і фізіотерапевтичний кабінет. У приміщенні групи на другому поверсі облаштовано спортивну залу  та логопедичний кабінет. Заклад, згідно свого нового профілю, розрахований на оздоровлення дітей, які знаходяться на диспансерному обліку з приводу встановлення їм діагнозу часто- та довгохворіючих. До нас малюки потрапляють лише за наявності направлення лікувально-консультаційної комісії. Лариса Мойсеївна Матвієнко очолювала роботу закладу з 1992 по 1996р.р. Продовжила керівництво закладом Гросфельд Лариса Василівна (1996-2000р.р.). Матеріальна база закладу постійно розширювалася. У оздоровчо-профілактичному відділенні почав функціонувати фітобар, та відкрито логопедичну групу № 3. У лютому 2000р. естафету прийняла Заднєпряна Маргарита Петрівна, яка на той час пропрацювала  8 років вихователем-методистом, і очолює заклад до теперішнього часу. Загальний стаж її роботи  у закладі складає 28 років.

Зараз у закладі функціонує 12 груп: 8 груп загального режиму та 4 логопедичні  групи (останню відкрито у 2003 році. На сьогодні заклад відвідує 264 дитини, що значно перевищує норму. Всі групи укомплектовані згідно віку дітей, вони працюють за 10,5-годинним режимом, для зручності батьків працює одна 12-годинна чергова група.

У закладі обладнано кабінет практичного психолога, кімнату з безпеки життєдіяльності, логопедичні кабінети.

Усі групи закладу оформлені згідно віку, інтересів і потреб дітей. Повністю або частково замінено меблі у ігрових та навчальних зонах. Заклад забезпечений іграшками, конструкторами, знаряддям для дитячої  праці, обладнанням для театралізованої та дослідної діяльності.

Розвивальне середовище груп постійно поповнюється сучасними атрибутами для ігор та навчання дітей. Всі групи, методичний кабінет, кабінети вчителів-логопедів і практичного психолога обладнані багатофункціональними магнітними дошками.

Заклад повністю забезпечений педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом. Кількість працюючих повністю відповідає штатному розкладу і налічує 67 працівників, з них 34 педагога. Більшість педагогів має повну вищу педагогічну освіту, спостерігається тенденція до омолодження педагогічного колективу.

Колектив закладу неодноразово був нагороджений почесними грамотами та отримував подяками.

Матеріально-технічна база постійно поповнюється. На даний час у приміщеннях  замінено  163 вікон, зовнішні та внутрішні двері, придбано дитячі меблі, поповнено обладнання ігрових майданчиків. Постійно проводяться поточні ремонти приміщень, водогінної, опалювальної та каналізаційної систем. Зроблено ремонт та замінено обладнання на харчоблоці,  в усіх групах, на харчоблоці та у пральні встановлено водонагрівачі.

Фізкультурно-оздоровча робота – пріоритетний напрямок роботи закладу. Удосконалюється робота профілактично-оздоровчого відділення. Організована різноманітна взаємопов’язана та скоординована діяльність педагогів і медичних працівників. З метою підвищення захисних сил організму кожна дитина двічі на рік проходить комплекс оздоровчих заходів. Діти всіх вікових груп закладу в осінньо-зимовий період отримують імуностимулятори природного походження (настойки ехінацеї, женьшеню, елеутерококка), гомеопатичні препарати (антигрипін), вітаміни, сеанси УФО (засмагання). За необхідністю лікар-педіатр призначає дітям інгаляції з лікарськими рослинами, зрошення носоглотки, електрофорез, КУФ, УВЧ, ЕВТ. Постійно ведуться листки здоров’я. Всі діти дитячого садка розподілені на групи здоров’я, що дає змогу диференційовано підійти до кожної дитини.

У 2013 році розроблено та затверджено нашу Концепцію як «Школи сприяння здоров’ю», згідно з якою відтепер заклад працює як садок-школа сприяння здоров’ю. Оскільки цим документом передбачене активне формування здорового способу життя вихованців, особлива увага приділяється використанню в освітньому процесі здоров’язбережувальних педагогічних технологій. Для цього створені належні умови: добре обладнані спортивні міні-куточки в усіх вікових групах, є спортивна зала, спортивний майданчик, обладнання якого постійно оновлюється.

Для загартування дітей упродовж року максимально використовуються природні фактори певної пори року, повітряні ванни, обливання ніг водою в літній період. Відповідно до сезону заняття проводяться у спортивній залі або на свіжому повітрі. Згідно з вимогами програми плануються піші переходи, екскурсії, спортивні свята, розваги та дні здоров’я.

Педагогічний колектив постійно вивчає новинки методичної літератури,    передовий досвід з питань оздоровлення дітей та втілює їх у свою роботу. До щоденного комплексу оздоровчих заходів включено виконання елементів дихальної гімнастики О.М.Стрельнікової та УФО-засмагання.

Здійснюється постійний медичний контроль за організацією харчування дітей.

Сестрою медичною старшою закладу систематично ведеться моніторинг стану здоров’я дітей. За показниками моніторингу спостерігається тенденція до зменшення рівня захворюваності.

Належна увага надається корекційній роботі. Діти зі складними вадами мовлення  відвідують спеціалізовані логопедичні групи. Батьки дітей із груп загального розвитку мають можливість отримати консультацію вчителів-логопедів.

Практичний психолог закладу надає психологічну допомогу дітям, батькам з питань навчання та виховання дітей, проводить роботу з педагогічними кадрами.

Згідно з діючою освітньою програмою проводиться систематична робота з формування у дошкільників знань, умінь  та навичок. Показники засвоєння знань на кінець навчального року зазвичай  високі і складають  88-92%.

Педагоги у своїй роботі використовують такі інноваційні технології: театр фізичного виховання М.М.Єфименка, ейдетику, ТРВЗ, педагогічну спадщину В.О.Сухомлинського, програми з економічного виховання та образотворчої діяльності «Співтворчість».

На базі закладу працюють гуртки, які дають дітям можливість розвивати свої фізичні та духовні якості, творити прекрасне власноруч.

Педагогічний колектив продовжує роботу з патріотичного виховання. З дітьми старших груп організовуються піші та автобусні екскурсії до історичних та культурних місць Херсона,  краєзнавчого музею, планетарію. Власними руками педагогів створено панораму «Херсон і Херсонщина». Триває співпраця з краєзнавчим музеєм, працівники якого готують для наших дошкільників виїзні експозиції.

Більше п’яти років заклад співпрацює з міською дитячою бібліотекою, зустрічі у «Казковій світлиці» якої є дуже корисними для морального та духовного розвитку сучасної малечі.

Особлива увага завжди приділяємо підготовці до школи. Щорічно більшість наших випускників (75-85%) успішно проходять тестування та навчаються у спеціалізованих навчальних закладах.

Колектив закладу активно співпрацює з сім’ями своїх вихованців. З батьками ведеться систематична робота, яка сприяє підвищенню їх психологічної та педагогічної компетентності. Це семінари-тренінги, виступи на батьківських зборах різних спеціалістів (лікаря-педіатра, вчителів-логопедів, працівників бібліотеки) тощо. Батьки беруть участь не лише у заходах, організованих у закладі, а й у загальноміських заходах.

Проводиться робота з сім’ями, у яких виховуються діти, що не відвідують заклади дошкільної освіти. Для роботи з такими батьками підготовлений електронний варіант програми «Впевнений старт», у наявності є рекомендації для батьків. Для дітей, що виховуються в умовах сім’ї і батьків на базі дошкільного закладу працює консультативний  центр.

Колектив нашого закладу постійно співпрацює з Херсонською академією неперервної освіти Херсонської обласної ради та Херсонським державним університетом, студенти якого проходять у нас педагогічну практику. Своїм досвідом роботи працівники закладу неодноразово ділилися на семінарах та конференціях перед своїми колегами. Для слухачів курсів підвищення кваліфікації проводяться різноманітні відкриті заходи.

На базі закладу було проведено Всеукраїнську нараду-семінар, на якій обговорювалися проблеми збереження та зміцнення здоров’я дітей.

Методичні наробки працівників закладу друкуються у місцевих газетах та журналах. Постійно триває співпраця з телевізійними каналами «Скіфія» та «ВТВ».

Виходячи з потреб сучасного суспільства, наш педагогічний колектив висуває та вирішує свої освітні завдання. Особливого значення в останній час набуває формування у дитини ціннісного ставлення до свого здоров’я, самої себе, моральне виховання дошкільників, вміння адаптуватися у соціумі, а також жити у злагоді з довкіллям та самим собою.

Реалізація будь-яких освітніх завдань потребує міцної матеріально-технічної бази. У майбутньому ми плануємо продовжувати роботу над покращенням умов комфортного перебування у закладі, а саме,

осучасненням зовнішнього вигляду та наповненням внутрішніх приміщень,  ігрових та спортивних майданчиків.

 


Warning: Illegal string offset 'wpgmza_theme_data' in /home/sadikks/public_html/wp-content/plugins/wp-google-maps/wpGoogleMaps.php on line 1708

Notice: Uninitialized string offset: 0 in /home/sadikks/public_html/wp-content/plugins/wp-google-maps/wpGoogleMaps.php on line 1708