Методист

Сортувати сміття — значить дбати про майбутнє

Сьогодні надзвичайно актуальною і справді болючою проблемою для України і світу в цілому постало питання охорони і раціонального використання природних ресурсів, зокрема, води, землі, повітря, збереження біологічного різноманіття, подолання проблеми глобальної вирубки лісів, зменшення сміттєзвалищ, сортування та переробки сміття.

ЯК СОРТУВАТИ І ЩО КУДИ КЛАСТИ?

1. У контейнер для паперу і картону.
Можна класти:
— газети, каталоги, журнали, рекламні проспекти;
— зошити, чистий та використаний папір для нотаток та малювання;
— конверти, книжки без твердої обкладинки;
— картонні ящики та коробки, паперові пакети та паперову тару.

2. У контейнер для органічних відходів.
Можна класти:
— м’ясні та рибні відходи, овочі і фрукти, лушпиння, хліб, напівфабрикати, кондитерські вироби та інші харчові відходи;
— кімнатні рослини та квіти.
Не можна класти:
— олію, молоко, соуси та інші рідкі харчові продукти;
— будь-які рідини;

3. У контейнер для тари.
Можна класти:
— пластикову тару: коробки з-під йогурту, пляшки з-під масла, кетчупу, майонезу, пляшки з-під кремів та шампунів, пластиковий посуд та коробки, поліетиленові кульки та плівку;
— скляну тару;
— металічну тару: консервні банки, металічні кришки, корки від їжі та напоїв.
Не можна класти:
— вимащену у їжі або не до кінця спустошену тару;
— пластикові іграшки;
— тару від небезпечних речовин (наприклад, від побутової хімії);
— тару від аерозолів;
— віконне та листове скло;

4. У пункт збору особливо небезпечних відходів слід відвозити:
— залишки масел та масляні фільтри;
— рештки клею, фарби, лаку та розчинників;
— лампи денного світла;
— медичні відходи;
— хімікати та пестициди;
— ртутні термометри та інші відходи, що містять ртуть;
— батарейки та акумулятори.

Пам’ятка «Чиста країна – здорові всі ми»

  • Збір макулатури рятує дерева, економить воду та електроенергію!
  • У процесі переробки харчових відходів виробляється біогаз, як альтернативний вид пального для автомобілів або джерело енергії.
  • Переробка скляних пляшок економить електроенергію!
  • Пам’ятай: 1 використана батарейка, здана у спеціальний пункт прийому, рятує одного їжачка, 8 відер води, 2 дерева та 20 квадратних метра землі.
  • Пластикова пляшка, потрапляючи у ґрунт, можуть залишатись там і виділяти шкідливі речовини аж 700 років!
  • Не лінуйся сортувати сміття

ОРГАНІЗАЦІЯ

НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ В ДНЗ

 

Дошкільний вік — базовий етап фізичного, психологічного та соціального становлення особистості дитини.

Головна мета дошкільної освіти – виховувати зрілу особистість, в якої сформовані дитячий світогляд, прагнення домогтися успіху, впевненість у собі, почуття власної гідності, емоційна сприйнятливість та вольові риси характеру.
Основними завданнями дошкільного закладу є: 
— забезпечення кваліфікованої турботи про зміцнення і збереження фізичного, психічного здоров’я дітей;
— вироблення навичок здорового способу життя, закладення основ валеологічного орієнтування;
— стимулювання м’язової активності дитини, зміцнення її фізичної витривалості, прищеплення уміння диференціювати корисне і шкідливе для свого організму та особистості, орієнтуватися на показники здоров’я та хвороби, елементарно підтримувати себе в екстремальних або складних життєвих ситуаціях;
— формування екологічної свідомості, виховання екологічної культури, виховання активного пізнавального і морального (бережного, шанобливого), естетичного ставлення до навколишнього світу — до явищ природи, предметів побуту, до людей, до власної особи.

В центрі уваги педагогічного колективу ДНЗ

 Д И Т И Н А

Зміст навчально-виховного процессу

в ясла-садку № 1 визначається Базовим компонентом дошкільної освіти відповідно до програми навчання та виховання дітей від 2 до 7 років «Дитина».

У навчально-виховному процесі дошкільних навчальних закладів використовуються такі основні форми організації дітей: спеціально організована навчальна діяльність (заняття), ігри, самостійна діяльність дітей (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.), індивідуальна робота, спостереження, екскурсії, походи, свята та розваги, гуртки тощо. В залежності від віку дітей, педагогічної мети, матеріально-технічного забезпечення груп, професійної майстерності педагогів, вони організовуються і фронтально, підгрупами чи індивідуально.
Основною формою організованої навчальної діяльності дітей дошкільного віку є заняття з різних розділів програми (тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні та ін.).

Під час складання розкладу занять враховується їх домінуюче навантаження на дитину (психічне, фізичне, емоційне), передбачається раціональне чергування видів діяльності (розумова, рухова, практично-прикладна) на кожному з них.
Організована навчальна діяльність дітей у формі занять планується переважно у першу половину дня. В окремих випадках допускається проведення деяких занять у другій половині дня. Це, в окремих випадках, стосується занять з фізичної культури, образотворчої діяльності в групах дітей старшого дошкільного віку. Елементи навчальної діяльності включаються також до інших форм роботи з дітьми в повсякденні ( ігри, самостійна діяльність, індивідуальна робота, спостереження, чергування тощо).

 

Створення умов для повноцінного, своєчасного і різнобічного розвитку дитини є основним із основних завдань нашого дошкільного закладу. Саме тому, наш педагогічний колектив приділяє значну увагу постійному вдосконаленню розвивального предметно-ігрового середовища. Вдала організація розвивального простору в групових кімнатах стала основою для захоплюючого, змістовного життя та різнобічного розвитку вихованців  усіх груп. Розвивальне середовище – це комплекс психолого-педагогічних, матеріально-технічних, санітарно-гігієнічних, естетичних умов, які забезпечують рухові та пізнавальні потреби кожного вихованця нашого садочка. Облаштовуючи групові кімнати, педагоги прагнули зробити їх затишними, приємними для перебування дітей. Тому, організовуючи для своїх вихованців життєвий простір в закладі, ми враховували його значимість для становлення особистості.

Перш за все, вихователі  дбають про те, щоб через предметно-ігрове середовище максимально розгорталася самостійна творча  активність дітей, а для цього їм надається право  власного вибору, збільшується  міра їхньої свободи. Завжди намагаємося організувати життя у групах так, щоб діти могли варіативно, гнучко використовувати простір, почуватися володарями ігор та іграшок, виявляти свої інтереси, займатися улюбленими справами, й на власний розсуд, використовувати свій вільний час.

Всі ігрові осередки в групах відповідають санітарно-гігієнічним, педагогічним, естетичним вимогам, спонукають дітей  до проявів творчості, активності в пізнанні довкілля, спілкуванні, сприяють повноцінному розгортанню їхніх потенційних можливостей. Щоденна спокійна, дружня атмосфера дає змогу наповнити середовище, в якому зростають діти, новими більш цікавими ігровими куточками. Діти вивчають його і знаходять для себе те, що відповідає їхнім інтересам. Завдяки цьому кожна  дитина живе реальним життям, що ґрунтується на свідомому ставленні до живої природи, повазі та вмінні спілкуватись з однолітками, пізнавати  навколишній світ.

Правильно створене

розвивальне середовище –

   запорука успішності навчально-виховного процессу

 

 

 

Фізкультурно-оздоровча робота у нашому дитячому садку

Наш дошкільний навчальний заклад є закладом санаторного типу для ослаблених та частохворіючих дітей. У дитячому садку організована різноманітна взаємопов’язана та скоординована діяльність педагогів і медичних працівників. Оскільки завдання нової програми передбачають активне формування здорового способу життя вихованців, особлива увага приділяється використанню в освітньому процесі здоров’язбережувальних педагогічних технологій. Для цього створені належні умови: добре обладнані спортивні міні-куточки в усіх вікових групах, спортивна зала, спортивний майданчик. Для загартування дітей упродовж року максимально використовуються природні фактори певної пори року, повітряні ванни, обливання ніг водою в літній період. Відповідно до сезону фізкультурні заняття проводяться у спортивній залі або на свіжому повітрі. Згідно з вимогами програм плануються піші переходи, екскурсії, спортивні свята, розваги та дні здоров’я.

В нашому садочку створена та працює протягом багатьох років система загартувння та оздоровлення організму дітей. До неї входять:

— різноманітні комплекси вправ для часто та довгохворіючих дітей;

— профілактичні масажи: точковий масаж, масаж вушних раковин, щітковий масаж;

— вправи на дихання, дихання за системами П.Б.Бутейка та О.М.Стрельнікової;

— профілактика та корекція плоскостопості та постави (ходіння по ребристій дошці, каштанах, гудзиках);

— різні види гімнастики (ранкова, психогімнастика, гімнастика пробудження, зорова гімнастика).

У освітньому процесі використовуються технології фізичного виховання М.М.Єфименка та «Школи розумного руху» О.П.Аксьонової.

Педагогічний колектив постійно вивчає новинки методичної літератури, передовий досвід з питань оздоровлення дітей та втілює їх у свою роботу.