ЗВІТ 

директора Херсонського ясел-садка № 1 санаторного типу для ослаблених та частохворіючих дітей

       Херсонської міської ради         

                   за 2019 -2020 навчальний рік

         Херсонський ясла-садок №1 санаторного типу для ослаблених та частохворіючих дітей розпочав функціонування у 1980 році. Групові приміщення забезпечені меблями та ігровим обладнанням, мають сучасний інтер’єр. Розвивальне середовище ясел-садка організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.

Для занять дітей створено всі умови, обладнані спеціальні приміщення:

Склад вихованців    

         За проектною потужністю ясла-садок розраховано на 14 груп для дітей віком від 2 до 6 (7) років. Групи комплектувались переважно у серпні-вересні за направленнями міського відділу освіти та районної поліклініки.

У 2019 -2020 навчальному році укомплектовано 12 вікових груп:

Цього року заклад відвідувало 277 дітей

Контингент батьків соціально благополучний, переважають діти із сімей робочих, підприємців, службовців, не працюючих.

 

                                  Кадрове забезпечення

Навчально-виховний процес у яслах-садку забезпечують 68 працівників:

— 3 медичних працівника,

— 1 вихователь-методист,

— 4 вчителя-логопеда,

— 1 практичний психолог,

— 2 музичних керівника,

— 1 інструктор з фізичного виховання,

— 21 вихователя,

— 31 молодшого обслуговуючого персоналу.

Склад педагогічних працівників за кваліфікаційними категоріями такий:

Звання «вихователь-методист» має 3 педагог (9.9%).

Звання « старший вихователь» — 1 педагог (3.2%)

«Вчитель-методист» — 2 педагога (6.4%).

Спеціаліст вищої категорії –  8 чол. (26%).

Спеціаліст І категорії – 10 чол. (33%).

Спеціаліст ІІ категорії – 7 чол. (22%).

Спеціаліст – 6 чол. (19%).

З них 28 має повну вищу освіту, 3 — базову вищу освіту.

Адміністрація закладу створює працівникам усі умови для плідної роботи. Завдяки оптимальній розстановці та цілеспрямованому використанню кадрів робота колективу ясел-садка відзначається стабільністю та позитивною результативністю.

Результати атестації педагогічних працівників ясел-садка №1

у 2019 — 2020 навчальному роц

Щороку згідно з графіком педагогічні працівники проходять курси підвищення кваліфікації та підлягають атестації відповідно до чинного Положення про атестацію педагогічних працівників. Таким чином, простежується поступове підвищення кваліфікації педагогічних працівників ясел-садка.

Адміністрація створює оптимальні умови для постійного професійного зростання педагогів з урахуванням індивідуальних можливостей кожного: у поточному році пройшли атестацію — 8 педагогів.

Підтвердили:

— кваліфікаційну категорію « спеціаліст» — 1 чол.

— кваліфікаційну категорію « спеціаліст першої категорії» — 3 чол.

Присвоїли:

—  кваліфікаційну категорію « спеціаліст 1 категорії» — 1 чол.,

—  кваліфікаційну категорію  «спеціаліст 2 категорії» — 2 чол.

—  кваліфікаційну категорію  «спеціаліст вищої категорії» — 1 чол.

Курси підвищення кваліфікації  у КВНЗ Херсонської академії неперервної освіти Херсонської обласної ради пройшли всі педагоги.

                 Пріоритетні завдання на 2019/2020 навчальний рік

Виходячи з розв’язання обласної науково-методичної проблеми «Соціалізація дітей та учнівської молоді  в сучасному освітньому просторі», педагогічний колектив  вирішував у 2019/2020 навчальному році такі завдання:

  1. Збереження та зміцнення фізичного, психічного та соціального здоров’я дітей шляхом активізації фізкультурно-оздоровчих видів діяльності та створення безпечного предметно-розвивального середовища.
  2. Формування екологічної самосвідомості через реалізацію соціально-екологічного проекту «Виховання культури сортування сміття та поводження з відходами у всіх учасників освітнього процесу»
  3. Удосконалення роботи з формування комунікативно — мовленнєвої компетенції дітей дошкільного віку шляхом використання методів        інтерактивної взаємодії .

Пріоритетним напрямом роботи залишається турбота про фізичний розвиток дітей, зміцнення та укріплення їх здоров’я.

Оновлення змісту та якості дошкільної освіти відбувається через набуття кожною дитиною навичок здорового способу життя шляхом освоєння нових здоров’язберігаючих технологій відповідно до програми    «Малятко-здоров’ятко».

На постійному контролі в адміністрації ясел-садка знаходиться медико-педагогічний контроль та дотримання санітарно-гігієнічних вимог до умов та режиму виховання дітей.

Для здійснення оздоровчої роботи у яслах-садку створено задовільні умови: фітобар,  кабінет фізіопроцедур, зала ЛФК, спортивний майданчик.

Активне та систематичне впровадження оздоровлювальних технологій в освітньо-виховний процес дозволило покращити стан здоров’я, моніторинг якого регулярно здійснює медична служба.

Продовжували пошук оптимальних шляхів підвищення якості освітнього процесу у всіх видах оздоровчої, пізнавальної і творчої діяльності, забезпечивши ефективне і раціональне поєднання програми розвитку дитини дошкільного віку «Дитина» та комплексних і парціальних освітніх програм відповідно до державного стандарту з метою розвитку творчих здібностей дошкільників.

Стан здоров’я та фізичний розвиток  дітей

          Одне із основних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» – збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини, таким воно було і в нашому дошкільному навчальному закладу на протязі 2019/2020 навчального року.

Умовами цілісного розвитку дитини є використання  у закладі дошкільної освіти  здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних технологій, які реалізуються комплексно через створення безпечного розвивального  середовища, екологічно сприятливого життєвого простору, повноцінного медичного обслуговування, харчування, оптимізації рухового режиму, системного підходу до формування у дітей  ціннісного ставлення до власного здоров’я і мотивації щодо здорового способу життя, дотримання гармонійних, доброзичливих взаємин між педагогом та вихованцями, самими дітьми. У процесі життєдіяльності дітей у дошкільному навчальному закладі використовується комплекс різних засобів: фізичні вправи (гімнастика, ігри, елементи спорту і туризму), природне середовище (повітря, сонце, вода), гігієнічні чинники (режим харчування, сну, занять і відпочинку, гігієна одягу, взуття, обладнання тощо).

Поряд з традиційними засобами фізичного виховання, оздоровлення дошкільників у практиці роботи нашого ясла-садка знаходять місце і нетрадиційні засобами фізичного виховання такі, як ходьба по доріжці із ґудзиків, каштанів, морського каміння, елементи психогімнастики та ін.. Робота закладу дошкільної освіти в цілому спрямовується на підтримку, збереження та розвиток здорового способу життя дошкільників, формування мотивації до здорового способу життя. З огляду на це, ми ознайомлюємо дітей з поняттями про гігієну тіла, гігієну діяльності; здоров’я і хвороби, зовнішність, тіло, основні органи,  розвиток організму, безпеку організму та діяльності. При цьому дотримуємось принципів послідовності, систематичності, індивідуального підходу. Така робота проводиться в процесі всієї життєдіяльності дітей у дошкільному навчальному закладі.

У закладі сформувалась модель оптимальної взаємодії всіх спеціалістів, об’єднаних професійною метою, які допомагають у реалізації медико-педагогічного супроводу дитини.

Важливою умовою для забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей – створення предметно-ігрового середовища. Воно є розвивальним, раціонально облаштованим, домірно насиченим і служить  не лише фоном для епізодичних рухових  дій,  а є стимулом, спонуканням для розгортання та активізації дитячої рухової діяльності  (організованої педагогом та самостійної).

У кожному  груповому приміщенні створено осередок фізкультурно-оздоровлювальної активності (м’ячі, обручі, «стежка здоров’я», прапорці, різні іграшки — автомобілі, візки тощо). Розміщення обладнання забезпечено вільним без перешкод  доступом до нього та сприяє  руховій активності дітей, закріпленню у них заклад має медичний кабінет, обладнаний меблями, вагами, ростоміром, всіма необхідними медикаментами. Ведеться вся необхідна медична документація. Медичне обслуговування дітей закладу забезпечує досвідчена  старша медична сестра. Щодня старшою медичною сестрою спільно з вихователем здійснюється ранковий прийом дітей до закладу, контролюється виконання санітарно-гігієнічних норм на прогулянковому майданчику.

Аналіз стану здоров’я дітей, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів проводився щомісячно старшою медичною сестрою, це дає можливість педагогам та медичному персоналу спільно з батьками вихованців планувати оздоровчі та гартувальні заходи. У групі, за результатами обстеження дітей спеціалістами та антропометричними вимірюваннями, є  листок здоров’я вихованців, згідно з яким  проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи.

        Великого значення приділено загартуванню дітей в умовах ясла-садка та сім’ї з метою зниження захворюваності дітей, попередження дитячого травматизму та забезпечення безпеки життєдіяльності, а також проведення занять як з працівниками, так і з дітьми, з правил поведінки, надання першої допомоги у надзвичайних ситуаціях.

Ці питання розглядалися на засіданнях педагогічної ради, на консультаціях для вихователів, загальних батьківських зборах, виробничих нарадах, Консультативному центрі.

Медико-педагогічний контроль

за фізичним  розвитком та оздоровленням дітей.

В ясла-садку систематично здійснюється медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком та оздоровленням дітей. Аналіз даних медико-педагогічного контролю дає змогу зробити висновок про те, що педагоги здійснюють диференційований підхід у виконанні основних рухів вихованцями, тим самим забезпечується достатній рівень загальної та моторної щільності занять.
З метою встановлення рівня засвоєння дітьми основних рухів щорічно в вересні і травні проводиться обстеження дітей. Під час моніторингового дослідження проводиться діагностика рівнів сформованості ціннісного ставлення до власного здоров’я у дітей. Під час проведення використовується такий комплекс методів як спостереження та аналіз різних видів діяльності дітей.

У результаті дослідження було встановлено що  рівень фізичного розвитку дітей збільшився  у  2020 році у порівняння з 2019 роком.

Рівень фізичного розвитку дітей

                      рівень

 

рік

високий достатній середній низький
2018-2019 44,8% 35,8% 17% 2,4%
2019-2020 53% 32% 14% 1%


Компетентність ціннісного ставлення до власного здоров’я

     За результатами спостережень  у 72% дітей сформована компетентність ціннісного ставлення до власного здоров’я, що на 3 % вище у порівняння з минулим роком,   у 28% зазначено часткове розуміння сформованості здорової особистості.

Отже, динаміка щодо зацікавленості вихованців до збереження свого фізичного, психічного та соціального здоров’я, ціннісно — емоційного ставлення до виконання оздоровчих процедур, сформованості вміння мотивувати власні дії, прагнення дотримуватися здоров’язберігаючої моделі поведінки свідчить про ефективність проведення цілеспрямованої роботи вихователів на процес формування ціннісного ставлення до власного здоров’я в дітей старшого дошкільного віку.

Для здійснення індивідуального та диференційованих підходів, враховується стан індивідуального здоров’я дітей.

Аналіз захворюваності в ясла-садку

рік %
2018-2019            8.7%
2019-2020 8,4 %


Наведені дані свідчать про позитивну динаміку щодо зменшення показників частохворіючих дітей. Спостерігається зниження захворюваності, зменшення кількості випадків простудних захворювань , що свідчить про ефективність комплексу оздоровчих та профілактичних засобів, які були проведені протягом навчального року. Важливо відмітити, що завдяки професійній діяльності медичної служби та чіткому виконанню санітарних інструкцій у закладі значно зменшено кількість інфекційних захворювань, попереджено їх розповсюдження. У яслах-садку впроваджується комплекс спеціальних заходів у період сезонного підйому захворюваності.

Проблемою залишається захворюваність після вихідних днів та свят. Її рівень досить значний.

 

               Аналіз відвідування дітьми ясла-садка у 2019/2020 н.р.

З метою підвищення ефективності фізкультурно-оздоровчої роботи та зниження рівня захворюваності в ясла-садку проведено низку системних заходів, спрямованих на збереження здоров’я вихованців. Поряд із традиційними формами фізкультурно-оздоровчої роботи використовувалися і нетрадиційні:

Варто відзначити роботу педагогів які здійснюють системний підхід до впровадження здоров’язберігаючих технологій в практику роботи ясли-сада.

Для підвищення інтересу дітей до фізичної культури, стимулювання рухової активності, педагог активно використовує нестандартне фізкультурне обладнання, яке заохочує малят випробовувати свої сили, зміцніє впевненість у собі, викликає позитивні емоції.

Робота ясла-сада спрямована на створення оптимального диференційованого рухового режиму, побудованого з урахуванням різного рівня розвитку рухової активності дітей.

Загальний аналіз обстеження рухової активності дітей усіх груп на прогулянці, фізкультурному зайнятті і за цілий день перебування в дитячому саду показав, що найбільше число дітей відноситься до середнього рівня рухової активності (найсприятливішому, оптимальнішому) — 64%%, до високого — 34%).

Середній показник моторної щільності зайняття для дітей 4 років на початку навчального року складає 50%%, дітей 5 років — 55%%), 6 років — 65%%. Порівнявши його з нормативами, ми побачили, що в нашому ясла-садку, моторна щільність ледве досягає межі норми. Завдяки аналізу зайняття, роботі по виправленню недоліків (зайві перестроювання, аналіз поведінки дітей, педагогічно невиправдані розмови вихователів з інструктором по фізкультурі, непродумане розміщення а показники моторної щільності зросли, відповідно, 55%%, 62%% і 67%.

Враховуючи усе вищесказане, можна зробити висновок, що медико-педагогічний контроль не лише дозволяє контролювати фізичне виховання в дитячому саду, аналіз його результатів робить можливим виправити недоліки і поліпшити якість фізичного розвитку дошкільнят. Своїм основним завданням на цьому етапі ми бачимо поліпшення якості організації фізкультурного зайняття і фізичного виховання в цілому

Якість реалізації освітніх програм

       Методична служба ясла-садка маючи цілісну систему дій і заходів, здійснює навчально-методичне забезпечення дошкільної освіти дітей, організацію вдосконалення відповідної фахової освіти, кваліфікації та професійної майстерності педагогічних працівників, надає дієву допомогу в організації виховного процесу технічному персоналу, батькам вихованців.

Протягом року було поповнено інформаційно-методичну базу ясла-садка навчально-виховними програмами, навчально-методичними та навчально-наочними посібниками, рекомендованими Міністерством освіти і науки України, молоді та спорту для використання в дошкільних навчальних закладах у 2019/2020 н. р.

Пріоритетним напрямом діяльності дошкільного навчального закладу у 2019/2020 навчальному році було спрямування освітнього процесу на реалізацію нової редакції Базового компонента дошкільної освіти — Державного стандарту дошкільної освіти, схваленого на колегії Міністерства від 4 травня 2012 року, в якому визначено вимоги до рівня розвиненості, вихованості та навченості дитини 6 (7) років перед вступом до школи.

Таким чином методична діяльність ясла-садка  будувалась на  принципах актуальності, науковості, перспективності, доцільності, системності, послідовності та проводилась згідно  річного плану. З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи навчально-виховний процес на  виконання головних завдань, адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року такі форми методичної роботи, а саме: педагогічні ради, педагогічні години, семінари, семінари-практикуми, консультації, колективні перегляди занять та режимних моментів, конкурси.

За 2019/2020 навчальний рік проведено навчально-методичне консультування педагогічних, технічних працівників, батьків. Проводились консультації, оперативні наради при завідувачі по актуальним питанням. З боку адміністрації ясла-садка здійснюється методична підтримка,  керівництво та контроль  за всіма напрямками роботи ясла-садка, зокрема за навчально – виховним процесом: відвідування та аналіз занять, режимних моментів, свят,  організації гурткової роботи та роботи Консультативного центру для батьків.

Сьомий  рік заклад працює як школа-садок  сприяння здоров’ю. Свій досвід роботи колектив поширює серед закладів дошкільної осіти міста, області.

Для ефективного розв’язання проблем навчання та виховання дітей педагоги перебувають у постійному творчому пошуку, експериментують та впроваджують сучасні перспективні програми та методики.

Окрім програми «Дитина» в яслах-садку впроваджуються:

Ці програми розширюють та поглиблюють можливості розвитку особистості дитини та реалізують пріоритетні напрями в діяльності ясел-садка.

У 2019/2020 навчальному році у другій половині дня велась робота гуртків:

Моніторинг рівня засвоєння вимог програми дітьми всіх вікових груп є головнім показником роботи педагогів та колективу загалом. За результатами діагностики дошкільників із засвоєння програми «Дитина» зроблено висновки щодо загальної компетентності дошкільників. Загальний показник результативності склав 88%.

Проведений моніторинг свідчить про те. що на що на кінець року зросла кількість дітей, які мають високий і достатній рівень компетентності, з відповідними зниженням кількості дітей, які мають середній рівень, що говорить про ефективність освітньо-виховного процесу в групах.

З метою вивчення стану готовності дітей до майбутнього навчання в школі в травні 2020 року практичним психологом було обстежено 77 дітей старших груп ясел-садка

З метою виявлення рівня сформованості шкільної зрілості на початку та в кінці навчального року психологом було проведено діагностику майбутніх першокласників за методикою Керна Йерасека. Кінцеві результати діагностування такі: високий рівень показали 59% дітей, середній –39%, низький рівень 2 %.

Таким чином, діти старших груп ясла-садка переважно готові до майбутнього навчання в школі, що підтверджують результати психологічної діагностики.

У зв’язку з тим, що основною причиною неуспішності дітей є нерегулярне відвідування ними ясла-садка, вихователям і психологу рекомендовано продовжувати роз’яснювальні бесіди з батьками щодо підготовки дітей до школи (консультації, лекції, дискусії, «круглі столи», тренінгові заняття тощо).

Важливим показником підготовки до школи є результати навчання вихованців у школі. Педагоги щорічно відстежують рівень успішності навчання випускників у 1-му класі. У 2020 році ясел-садка № 1 до школи підуть 73 дитини. З них до спеціальних шкіл та гімназій  55 дітей (75%) (школа № 30 — 38 дітей, гімназія № 6 – 5 дітей, № 20 – 9 дітей, ШГТ – 3 дит.), до загальноосвітніх шкіл – 18 дітей. Тобто, більшість наших дітей будуть навчатись у спеціалізованих навчальних закладах. Дані встигаємості були отримані за такими розділами: пізнавальний розвиток, фізична, вольова готовність, мотиваційна та соціальна зрілість.

З пізнавального розвитку високий рівень показали 56% дітей, достатній – 28%, середній – 13%, низький рівень — 3 %

З фізичної готовності високий рівень визначився у 56%, достатній – у 36%, середній – у 6%, низький рівень – 2%.

З вольової готовності високий рівень – 47%, середній – 41%, достатній – 10%, низький –2%.

З мотиваційної зрілості – високий рівень – 46%, достатній – 37%, середній – 14%, низький – 3%.

З соціальної зрілості високий рівень – 48%, достатній – 34%, середній – 15%, низький – 3%

Ці дані свідчать про те, що найбільша кількість високих показників з  фізичної готовності та пізнавального розвитку (56%). Необхідно більше уваги звернути на розвиток соціальної, вольової, мотиваційної готовності у старших дошкільників.

Педагоги ясла-садка не залишаються осторонь інноваційної діяльності. Вони не задовольняються традиційними підходами, а налаштовані на творчість, експериментування, пошук; прагнуть до відображення у будь-якій справі свого досвіду та власних стильових характеристик педагогічної діяльності. Вони застосовують незвичні форми роботи, нетрадиційні методи в навчанні, нові поєднання раніше відомих прийомів роботи з дітьми.

Програма Дитина створює великий простір для творчого використання різних педагогічних технологій

Функціонує сайт дитячого садка призначений для надання дітям, їх батькам, педагогам різноманітної інформації про історію, досягнення закладу, його напрямок діяльності, педагогічний колектив, про останні події, що відбулися, методичні заходи. Він надає можливість спілкування батьків і адміністрації та педагогів закладу. На сторінках сайту кожен відвідувач зможе знайти для себе корисну та цікаву інформацію. Окрім цього він є для батьків джерелом інформації навчального, методичного та  виховного характеру. На сторінках  сайту батьки можуть отримати консультативну допомогу спеціалістів, інформацію про методи зміцнення  здоров’я дітей, їх безпеку, правила поведінки дитини в сім’ї  та в суспільстві, корисні поради з навчання і виховання дошкільників, підготовки їх до вступу в дитячий садок та навчання в школі. Члени родин вихованців ясла-садка тепер мають можливість у реальному режимі часу відстежувати навчально  — виховний  процес своїх дітей, отримувати інформацію про проблеми, що виникають у навчанні і поради, спрямовані на усунення конкретних проблем у взаємодії з педагогами.

          Під час карантину в ясла-садку проводилось впровадження таких форм взаємодії з родинами вихованців, які дали б змогу досягти реального співробітництва:

( https://www.facebook.com/groups/2507788339487662/?ref=group-header) де розміщувалась цікава та корисна інформація, відео заняття з усіх розділів програми «Дитина», розвиваючі фільми, ігри та відеоігри, музичні та фізичні руханки, оздоровчі гімнастики та інше.

Організація роботи із сім’ями вихованців

Співпраця батьків та педагогів запорука успіху у вихованні та навчанні дошкільнят.  Такий напрямок роботи є пріоритетом для нашого педагогічного колективу, бо сучасні тенденції в суспільстві, пов`язані з підвищенням престижу сім’ї та ролі сімейного виховання висувають проблему інтеграції родинного та суспільного виховання як одну з першочергових і передбачають: максимальне розкриття форм взаємодії ДНЗ та родини, поєднання традиційних і нетрадиційних форм роботи, демократизацію  способів спілкування, пріоритетів групових та індивідуальних форм роботи з родиною, гуманізація відносин між членами родини та працівниками ясла-садка. Батьки, на чолі з батьківським комітетом, допомагають у вирішенні різних проблем, які постають протягом навчального року. Найважливіші  риси  особистості закладаються у родині, а дошкільний навчальний заклад повинен спрямовувати дітей на реалізацію цих якостей у подальшому житті, адже виховання дитини є спільним процесом родини та ясла-садка.

В ясла-садку батьки не виступають в ролі експертів чи спостерігачів роботи вихователів. Вони рівноправні партнери і союзники. Ідеї батьків цінуємо, прислухаємося до їх порад. Разом з батьками обговорюємо й розв`язуємо глобальні проблеми та конкретні питання, приймаємо важливі рішення.

Упродовж 2019/2020 навчального року відбувались батьківські збори, круглі столи, тренінги, вихователями щомісяця проводились індивідуальні та підгрупові консультації для батьків з  приводу виховання, організації харчування, фізкультурно – оздоровчої роботи вдома та ін., спільні спортивні змагання дітей та батьків, дні відчинених дверей; дитячі свята та розваги, на які неодноразово запрошувались і  батьки.

Вихованці  разом з батьками брали участь у різноманітних конкурсах дитячої творчості: у міжнародному екологічному форумі «Чисте місто. Чиста ріка. Чиста планета», у конкурсі «Крок до зірок», у конкурсі дитячого малюнка «Світ очима дітей», у міському конкурсі ековиробів,  у різноманітних благодійних акціях «Чужих дітей не буває!», «Врятуємо життя разом», екологічних акціях « Збережемо природу разом», « Збери макулатуру – збережи природу» ( на виручені кошти придбали та висадили 30 дерев туї)

Під час вибору форм роботи закладу дошкільної освіти з родинами вихованців враховується життєва компетенція, соціальний і освітній рівень батьків, батьківський досвід, матеріальні статки сім`ї, кількість дітей, їх стать, віковий склад і повнота родин, домінуюча роль матері чи батька й інші фактори. Так з метою забезпечення єдиних вимог наступності сімейного і суспільного виховання, надання психолого-педагогічної допомоги батькам та особам, які їх замінюють, підтримки різнобічного розвитку дітей, які виховуються в умовах сім’ї   було створено Консультативний центр для батьків або осіб, які їх замінюють, і дітей, які виховуються в умовах сім’ї та розроблено і затверджено низку матеріалів  та заходів для здійснення роботи Консультативного центру. Відгуки батьків з приводу створення такого центру позитивні.

 

                            Організація харчування у яслах-садку

Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. організація харчування ведеться відповідно до Інструкції з організації харчування дітей, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 р. №298/227. У ясла-садку працює досвідчений, висококваліфікований медичний персонал та кухарі.

Виконання норм харчування у 1 кварталі 2020 року склало 84%.        Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є сурове дотримання санітарно – гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворе дотримують установлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни. Результатом є відсутність зафіксованих випадків отруєнь і кишкових захворювань дітей та відсутність зауважень з боку СЕС.

У ясла-садку харчуються діти пільгових категорій:

Управлінська діяльність директора ясел-садка     

Безпосереднє керівництво ясел-садка №1 протягом 19 років здійснює директор, педагог вищої категорії, «Відмінник освіти України» Заднєпряна Маргарита Петрівна.

З метою ініціювання участі педагогів, активних батьків у яслах-садку прийнято такі форми самоуправління:

Управлінські рішення та дії директора ясла-садка поточного року були спрямовані здебільшого на забезпечення працездатності колективу виконання річних завдань:

1) комплектація штатів відповідно до затвердженого штатного розпису;

2) організація заходів з підготовки реалізації проектів у навчально-виховному процесі;

3) складання бюджетного запиту на 2021 рік;

4) організація роботи зі зверненнями громадян є важливою складовою управління закладом. Упродовж звітного періоду письмових звернень не надходило. Систематично ведеться прийом громадян. Головним питанням, порушеними під час бесід, є працевлаштування та оформлення дитини до ясла-садка;

5) організація морального та матеріального заохочення працівників, які сумлінно виконують свої обов’язки, працюють творчо, є невід’ємною складовою успішного управління закладом. Упродовж року всі педагоги отримали щорічну грошову винагороду (ст. 57 Закону України «Про освіту»);

6) організація роботи з батьками та громадськістю з метою залучення їх до управління закладом, пропагування відкритості та прозорості відбувалась через батьківський комітет ясла-садка, загальні батьківські збори;

7) з 07.05.2015 року прийом дітей до ясел-садка здійснюється через електрону реєстрацію самих батьків.

Систематично ведеться робота в ясла-садку щодо попередження травматизму.

Діяльність адміністрації спрямована на виховання в учасників навчально – виховного процесу ясла-садка якостей свідомого і обов’язкового виконання правил і норм безпечної поведінки в повсякденній діяльності і в умовах надзвичайної ситуації; формування навичок безпечної поведінки в різних нестандартних ситуаціях, формування знань про правила самозбереження, дорожнього руху, з протипожежної безпеки.

За звітній період випадків травмування дітей не зафіксовано. Серед працівників не було випадки побутового травматизму.

Ясла-садок є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет. Завдання адміністрації полягає в оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні.        Фінансово — господарська діяльність закладу здійснюється згідно з кошторисом, сформованим міською радою.

Постійно зміцнюється матеріально — технічна база ясла – садка:

За бюджетні кошти : 1.    Придбали оргтехніку: Ноутбук ASUS VivoBook 15 X542UF-DM263 (90NB0IJ5-M03730) (14600.00 грн.) Canon -SENSYS MF643Cdw (3102C008) + USB cable ( 10600.00грн.) Проектор  Epson EB-S05 ( 10000.00 грн.

Провели поточний ремонт теплотраси (293.000 грн.

Оплата праці – 5223961.00 грн.

Оплата комунальних послуг та енергоносіїв – 871550.00 грн.

Оплата харчування дітей – 877769.00 грн.

ВСЬОГО — 7301488. 00 грн.

За позабюджетні кошти придбали:

виготовили дитячі меблі для груп  та меблі для харчоблоку (62.146.00 грн.), придбано фурнітуру, матеріал для пошиття концертних костюмів та пошив спортивних костюмів ( 3837.00 грн.), миючі засоби (10409.00 грн.), сушильний барабан на пральню (9000.00грн.), придбано спортивний інвентар (м’ячі) ( 1050.00 грн.), ігрове обладнання на ігрові майданчики( 11400.00 грн), мякий інвентар ( килимові доріжки, тюлеві фіранки, покривала – 8930.00 грн), двері металеві протипожежні ( 13.000 грн), драбина алюмінієва (1500.00 грн),виготовили інформаційні стенди для батьків ( 1200.00грн),  перевірка вогнегасників, пожежних кранів   ( 17 шт. – 1214.00 грн., 1104.73 грн.), проведено заміри заземлення (1361.35 грн.), перевірили ваги на харчоблоці ( 660.00 грн),   підписка періодичних видань (3159.00грн.), оплата інтернету (2280.00 грн.), придбано матеріали для ремонту ( фарба, вапно, цемент, кахель, клей для кахеля) (10991,15 грн.), зроблено ремонт групових  приміщень, роздягальні у групах, пральні (60902.00 грн.), зроблено ремонт (заміна  труб в підвалі: 30м., матеріал, робота — 7500.00 грн)

ВСЬОГО: 210143.00 грн.

        Поступове осучаснення предметно-просторового середовища ясла-садка, його розвиток можливий тільки за умов засвоєння нововведень, бачення власної перспективи розвитку, плідної співпраці всіх учасників навчально-виховного процесу.

        Головним є те, що ясла-садок прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров’я, реалізовувати свої здібності, товаришувати, весело і щасливо жити.